ČESKY   ENGLISH   DEUTSCH

Veřejné čtení jmen obětí holocaustu - Jom ha-šoa 2019

2.4.2019

V letošním roce bude čtení jmen obětí holocaustu probíhat 2. května ve 21 městech celé České republiky. K nově zapojeným městům patří Karlovy Vary, Mikulov, Nýrsko, Prostějov a Teplice. Ve všech městech zahajujeme ve 14:00. Akce se koná pod záštitou velvyslance státu Izrael v České republice J. E. Daniela Merona a ministra zahraničních věcí ČR Tomáše Petříčka.

>> Celý článek

„Nechte mě být, jaká jsem“ - životní příběh Anne Frankové

26.3.2019

Základní škola Jílové u Prahy srdečně zve na výstavu „Nechte mě být, jaká jsem“ - životní příběh Anne Frankové, která bude k vidění v prostorách  „Galerie 50“ v budově školy od 1. do 30. dubna tohoto roku.

>> Celý článek

Vyjádření k nevydání poslance Roznera k trestnímu stíhání za výroky popírající holocaust

13.3.2019

Výrok „neexistující pseudokoncetrák“ je lež a jasné popírání holocaustu, které je výrazem předsudečného a nenávistného chování a jednání vůči příslušníkům židovské a romské komunity. Šíření nenávisti ohrožuje soužití celé společnosti. Takové výroky jsou nepřípustné. Z úst poslance – člena poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, zástupce svých voličů a veřejně působící osoby – je nebezpečnost výroku zvýšena tím, že má mnohem větší dosah a dopad na celou společnost.

>> Celý článek

Výchova k respektu a toleranci. Nechte mě být, jaká jsem - Vzdělávací seminář pro učitele 5. - 7. dubna 2019

27.2.2019

Zajímá vás otázka práv jednotlivce, boje s předsudky či moderní dějiny? Přemýšlíte, jak uchopit obtížná témata ve výuce? Chcete se seznámit s programem Tváří v tvář historii a nám samým - originální metodou výuky moderních dějin, která umožňuje žákům pochopit dějinné události v jejich komplikovanosti a v souvislostech?

>> Celý článek

Časopis Terezínská iniciativa č. 94 - leden 2019

21.2.2019

Lednové číslo časopisu se věnuje tradičnímu vzpomínkové setkání se konalo v Senátu Parlamentu ČR u příležitosti mezinárodního dne památky obětí holocaustu a předcházení zločinům proti lidskosti. Svojí činnost v roce 2018 shrnují spolupracující instituce a svůj výzkumný projekt představuje americký historik Benjamin Frommer.

>> Celý článek

75. výročí likvidace tzv. rodinného tábora v Osvětimi - Birkenau, 7.3.2019

11.2.2019

Rádi bychom Vás pozvali na slavnostní setkání u příležitosti Připomenutí 75 let od likvidace tzv. Terezínského rodinného tábora v Osvětimi - Birkenau, které se uskuteční 7. března 2019 od 16:30 v prostorách Gymnázia a Hudební školy hl. města Prahy (Komenského nám. 9, Praha 3).

>> Celý článek

Vernisáž putovní vzdělávací výstavy Nechte mě být, jaká jsem. Životní příběh Anne Frankové.

23.1.2019

28. ledna 2019 v 16:30 u příležitosti připomínky Dne památky obětí holocaustu a předcházení zločinům proti lidskosti v prostorách Gymnázia a Hudební školy hl. m. Prahy (GMHS) se uskuteční vernisáž putovní vzdělávací výstavy „Nechte mě být, jaká jsem. Životní příběh Anne Frankové“. Výstavu vytvořil Anne Frank House v Amsterodamu, v ČR koordinuje putování výstavy a doprovodné programy Institut Terezínské iniciativy.

>> Celý článek

archiv aktualit

Menšinová škola nebo škola pro menšiny

 Menšina se vždy nachází ve složitém postavení, byť žije v demokratickém státě. Je na ní nezřídka vyvíjen tlak, aby se co nejvíc přizpůsobila většině, nebo dokonce úplně s většinou splynula, její členové bývají vystaveni větší kritice a neobjektivnímu posuzování ze strany většiny. Jaké strategie může menšina (národnostní, kulturní, etnická) zvolit, aby ve společnosti obstála, aniž by musela rezignovat na svou svébytnost? Mezi klíčové strategie patří vzdělanost a vzdělávání jako takové. Je řešením spíše menšinová škola nebo integrace členů menšiny do většinových škol? Jaké klady a zápory oba modely přinášejí?

 

programy pro zaky-jachymka a uzhorod

 

Interaktivní workshop využívající techniky brainstormingu, skupinové práce, četby textu, kritického myšlení (myšlenková mapa/ brainstorming, pětilístek/volné psaní, párové čtení/podvojný deník) a řízené diskuse přibližuje na příkladu dvou škol z období první Československé republiky soužití Čechů, Židů a Romů a hledá odpovědi na otázky položené výše.

Časový rozsah: 90 minut (2 vyučovací hodiny)


Vzdělávací cíle:

  • žáci se zamýšlí nad postavením menšiny v rámci státu
  • žáci jmenují vhodné strategie, které mohou přispět k integraci menšiny (národnostní, kulturní, etnické) do okolní společnosti
  • žáci se prostřednictvím konkrétních příběhů seznámí s vybranými aspekty meziválečné historie Židů a Romů na českém území
  • žáci se zamýšlí nad výhodami a nevýhodami menšinového školství


Způsob práce: kmenové a expertní skupiny, práce s prameny – historickými dokumenty, práce s textem, diskuse

 

Cena: 750 Kč vč. DPH (+ CESTOVNÉ)

 

Nabídka vzdělávacích programů pro školy ke stažení (PDF)

 

V případě Vašeho zájmu nebo jakéhokoli dotazu nás prosím kontaktujte:

E-mail: marie.smutna@terezinstudies.cz

Telefon: +420 222 31 70 13 / +420 608 611 787

 

Orientační ceník vzdělávacích programů

(ceny jsou pouze orientační, vše je možné přizpůsobit Vašim individuálním požadavkům a možnostem)

 

 

Program finančně podpořili:
  FNNO-NROS-eee logolink

     

 
 
 
Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů. www.fondnno.cz a www.eeagrants.cz
 

NFOH_logo_CZE_RGB_pozitiv

 

MSMT_logotyp_text_RGB_cz