ředitelka
tereza.stepkova@terezinstudies.cz
Je absolventka Husitské teologické fakulty UK v Praze v oboru judaistika a pedagogika, koordinuje činnost institutu, pracuje na projektech Výchova k respektu a toleranci podle principů otevřené společnosti, Jom ha-šoa - Den vzpomínání na oběti holocaustu, vzdělávací portál holocaust.cz a Jáchymka.
Vystudoval Pedagogickou fakultu Univerzity Hradec Králové (1999–2003), obor Učitelství pro 2. stupeň základních škol a nižší ročníky gymnázií, aprobace dějepis – občanská výchova. Učí na základní škole v Chrudimi, působí také jako metodik a lektor. V Institutu pracoval na projektu Naši nebo cizí? Židé v českém 20. století, aktuálně pracuje jako metodik a lektor na projektu Výchova k respektu a toleranci podle principů otevřené společnosti.
Aletta Beck
historička
Vystudovala dějiny na Heinrich Heine Universität v Düsseldorfu. V bakalářském studiu se soustředila na dějiny druhé světové války a obor „srovnávání diktatur“ (tj. nationalsozialismus a stalinismus) se zaměřením na systém táborů v nacistického a stalinistického systému, v magisterském studiu se specializovala na dějiny Československa. Od října 2017 pracuje jako výzkumná pracovnice v Institutu Terezínské iniciativy. Především spolupracuje na projektu Databáze romských obětí holocaustu a digitalizuje dokumenty z fondu CT Lety v SOA Třeboň.
Růžena Ďorďová
“živá kniha”, průvodkyně
Pracuje pro Institut Terezínské iniciativy jako tzv. živá kniha, kdy se dělí se studenty základních a středních škol o svůj životní příběh a zkušenosti. Také společně s kolegou provází školy po bývalém koncentračním táboře Lety u Písku. Cílem její práce je seznámit mladé lidi s romskou menšinou a jejími dějinami.
Dana Gabaľová
metodička, lektorka
dana.gabalova@terezinstudies.cz
Dana Gabaľová absolvovala architekturu na STU v Bratislavě, kreativní pedagogiku na DAMU a řadu vzdělávacích kurzů. V letech 2000-2007 působila jako lektorka v Židovském muzeu v Praze. Podílela se na projektech Zmizelí sousedé, Stopy totality, Zapomenutý holocaust (holocaust Romů), Jáchymka - Židovská škola v Jáchymově ulici. V letech 2005-2016 vedla spolek Asi-milovaní, kde koordinovala projekty Hrozby extremismu - Příležitosti demokracie. Výchova k aktivnímu občanství a Meze svobody. V Institutu Terezínské iniciativy pracuje jako lektorka a metodička v projektech Výchova k respektu a toleranci a Neche mě být, jaká jsem.
František Lacko
provoz, "živá kniha" - besedy se žáky a studenty, transkripce archivních dokumentů
Už od mladého věku se setkával s nevraživostí vůči etniku, ke kterému patří, několikrát byl fyzicky napaden příslušníky hnutí skinheads. Tyto zážitky ho přiměly k tomu, že se vždy snažil ozvat proti bezpráví. Už jako mladý se zapojil do protestů proti režimu. V roce 1989 v době tzv. sametové revoluce byl členem studentského stávkového výboru. Od roku 2010 aktivně spolupracuje s organizacemi zabývajícími se lidskými právy – Institutem Terezínské iniciativy, In IUSTITIA, Amnesty International. Je spolupracovníkem různých lidskoprávních a sociálních platforem. Zasazoval se za likvidaci velkovýkrmny prasat v Letech u Písku, kde organizoval petice i aktivní protestní akce jako je blokáda vepřína. V ITI spolupracuje na projektu Databáze romských obětí holocaustu a vypomáhá s administrativní činností. Publikuje glosy a články na téma Romů v časopisech Romano hangos či Přítomnost.
Aneta Plzáková
správkyně Databáze obětí holocaustu, vedoucí Knihovny Institutu Terezínské iniciativy
aneta.plzakova@terezinstudies.cz
Vystudovala obor informačních studií a knihovnictví na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Koordinuje projekty Databáze obětí a Terezínské album, pracovala na projektu Naši nebo cizí? Židé v českém 20. století, věnuje se projektu rekatalogizace a vedení knihovny Institutu.
Michal Schuster
historik
michal.schuster@terezinstudies.cz
Absolvent oborů historie a archivnictví na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. V letech 2005-2016 pracoval jako kurátor a historik Muzea romské kultury v Brně. Specializuje se na dějiny Romů na území bývalého Československa, v této oblasti též příležitostně publikuje a přednáší pro odbornou i laickou veřejnost. Jako externí pedagog působí v rámci Kabinetu multikulturní výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. V Institutu pracuje především na projektu Databáze romských obětí holocaustu a Terezínské album.
Marie Smutná
metodička, lektorka
marie.smutna@terezinstudies.cz
Absolvovala historii, hebraistiku a pedagogiku pro učitele na FF UK a řadu vzdělávacích kurzů. V letech 2000–2007 působila jako lektorka pro otázky šoa a antisemitismu v Židovském muzeu v Praze, kde se podílela na vzniku interaktivních programů, vzdělávacích výstav, projektů a odborných publikací, v letech 2011–2013 pracovala v projektu Hrozby extremismu. Příležitosti demokracie. Výchova k aktivnímu občanství (z. s. Asi-milovaní). V Institutu pracuje jako metodička a lektorka na vzdělávacích projektech Výchova k respektu a toleranci podle principů otevřené společnosti a Zapomenutá místa nacistické nucené práce ve střední Evropě.
Peter Sokol
metodik, lektor
Absolvent Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity obor učitelství pro 2. stupeň základních škol, aprobace dějepis – angličtina, pracoval jako metodik a lektor. V Institutu pracoval na projektu Naši nebo cizí? Židé v českém 20. století, aktuálně pracuje jako metodik a lektor na projektu Výchova k respektu a toleranci podle principů otevřené společnosti a spolupracoval na projektu Jáchymka.
Eliška Waageová
Odborná pracovnice, weby, PR
eliska.waageova@terezinstudies.cz
Absolvovala studium kulturních dějin na Filozofické fakultě Univerzity Pardubice se specializací literární studia a gender history. V Institutu pracuje hlavně na projektu Terezínské album, holocaust.cz a výzkumu v projektu Jáchymka. Je autorkou textů výstavy a katalogu, provádí komentované prohlídky výstavy, spolupracuje na projektu Zapomenutá místa nacistické nucené práce ve střední Evropě.