ČESKY   ENGLISH   DEUTSCH

Časopis Terezínská iniciativa č. 93 - listopad 2018

3.12.2018

Poslední číslo tohoto roku se vrací k Bubnování pro Bubny a připomínce prvních transportů z Prahy 16. října 1941. Číslo je věnované nedávno zesnulé Anně Lorenzové, která byla dlouholetou členkou redakční rady časopisu. Své místo tu našly i dva texty vztahující se k historii – o portrétech Davida Friedmanna či činnosti Marie Schmolkové.

>> Celý článek

Časopis Terezínská iniciativa č. 92 - září 2018

8.10.2018

Zářijové číslo zpravodaje se věnuje nové expozici v Pinkasově synagoze Židovského muzea v Praze a promítání filmu „Obchod na korze“ na nádraží Praha – Bubny, kdy byl doprovázen živou hudbou. Zajímavý je příběh vzniku českého překladu knihy vzpomínek „Svobodná, volná“ Hany Sternlichtové, která pochází z Holic. Velká část čísla je věnovaná oceněným pracím ze soutěže pořádané Památníkem Terezín.

>> Celý článek

Výchova k respektu a toleranci. Anne Franková: Nechte mě být, jaká jsem - 2. až 4. listopadu

24.9.2018

Zajímá vás otázka práv jednotlivce, boje s předsudky či moderní dějiny? Přemýšlíte, jak uchopit obtížná témata ve výuce? Chcete se seznámit s programem Tváří v tvář historii a nám samým - originální metodou výuky moderních dějin, která umožňuje žákům pochopit dějinné události v jejich komplikovanosti a v souvislostech?

Pokud ano, pak přijměte naši pozvánku na víkendový seminář, který se uskuteční o víkendu 2. až 4. listopadu 2018 v hotelu Benica v Benešově u Prahy. Seminář je určen pro pedagogy středních i základních škol z celé České republiky. V hotelu Benica bude pro Vás zajištěno ubytování, stravování a školící místnost.

 

 

>> Celý článek

Výstava Ztracená paměť v Českém Krumlově

20.9.2018

Centrum pro pomoc dětem a mládeži, o.p.s. Český Krumlov a jeho projektové pracoviště Informační centrum pro mládež si Vás dovolují pozvat na výstavu „Ztracená paměť? Místa nacistické nucené práce v ČR“.
 

  • KDY: od 4. října do 31. října 2018
  • KDE: vestibul MÚ Český Krumlov, Kaplická 439

>> Celý článek

Od dokumentů k příběhům a k sobě samým

29.8.2018

Kurz kompetencí pro demokratickou kulturu

 

Trápí Vás postoje Vašich žáků? Zdá se Vám, že jsou lhostejní k dění kolem sebe a hledají jednoduchá řešení? Chcete to změnit, ale nevíte jak? Potom se přihlaste na akreditovaný kurz, ve kterém budete objevovat, rozvíjet a zkoušet svou schopnost pracovat s hodnotami, postoji, dovednostmi, znalostmi a kritickým porozuměním, což jsou kompetence pro demokratickou kulturu, a najdete svůj způsob, jak tyto kompetence předávat dál.

 

Kurz je určen pouze pro pedagogy a lektory pražských škol.

 

Přihláška na kurz

 

V současnosti máme kurz obsazen. Můžete se však hlásit jako náhradníci. V případě, že se do začátku kurzu uvolní místo, budete včas informováni. Děkujeme.

>> Celý článek

Letní škola pro učitele: Lidé a místa. Síla příběhů ve vyprávění o moderních dějinách

28.6.2018

Srdečně zveme všechny pedagogické pracovníky na letní školu, kterou pořádáme 17. - 19. srpna 2018 ve spolupráci s Muzeem romské kultury v Brně, na kterou vás tímto srdečně zveme. Pro účastníky jsou připraveny zajímavé workshopy, setkání s romskými osobnostmi a návštěva pietního aktu v Hodoníně u Kunštátu.

 

 

  • Kdy: 17. – 19. srpna 2018

  • Kde: Brno a Hodonín u Kunštátu


Tisková zpráva k pietnímu shromáždění 19. srpna

 

>> Celý článek

Výroční zpráva za rok 2017

28.6.2018

Na našich stránkách jsme zveřejnili výroční zprávu za rok 2017. Dočtete se v ní o našich projektech a akcích, které jsem realizovali v kalendářním roce 2017, a plány pro rok 2018.

>> Celý článek

archiv aktualit

Dílna Jáchymka - Výchova k respektu a toleranci, procházka po Stolpersteinech

23. června 2016

Praha

 

Výchova k respektu a toleranci podle principů otevřené společnosti

 

Dne 23. června 2016 nás navštívili žáci druhého stupně se smíchovské školy Grafická, aby se rámci projektu Výchova k respektu a toleranci seznámili s dějinami bývalé židovské školy v Jáchymce a romské školy v Užhorodě. Hlavní náplní půldenního programu byla práce s dokumenty z Terezínského alba a Databáze obětí. Žáci samostatně ve skupinkách zpracovali na základě dokumentů medailonky rodin, které pak prezentovali na společné procházce po Josefově. Trasu procházky určily položené Stolpersteine rodin, kterým se žáci věnovali. Procházka byla zpestřena krátkým povídáním o nejvýznamnějších židovských památkách Starého města.