Výchova k respektu a toleranci
Projekt je
- určený žákům, studentům a pedagogům základních a středních škol
- zprostředkovává vzájemné aktivní poznávání majoritní a minoritních částí společnosti, rozvíjí u účastníků občanskou gramotnost
- vede k pochopení důležitosti lidských práv a důvodů jejich dodržování a posiluje a povzbuzuje vztah žáka k okolí uvědoměním si vlastních kořenů a identity.
Sebepoznání i vzájemné poznávání je klíčem k vypěstování respektu k odlišnostem a rozmanitosti, stejně jako studium moderní evropské historie za využití pedagogického konstruktivismu umožňuje rozpoznat zárodky zla a hledat cesty, jak mu znovu a opět předcházet.
Hlavními aktivitami projektu jsou
- interaktivní semináře pro učitele, asistenty a další pedagogické pracovníky
Seminář pro učitele Jáchymka - Výchova k respektu a toleranci - červenec 2016
- interaktivní programy pro děti a mladé lidi podporující otevřenou diskusi a dialog
Dílna Jáchymka - Výchova k respektu a toleranci, procházka po Stolpersteinech - červen 2016
- setkávání dětí a mladých lidí z rozdílných škol, sociálních a kulturních skupin
Jáchymka a Užhorod - návazný program pro žáky ze tří škol - květen 2015.
Etapy projektu a podpora:
Výchova k respektu a toleranci: 2016-2018
Výchova k respektu a toleranci podle principů otevřené společnosti: 2014 - 2016
Web projektu
📚 Vzdělávat. ✊ Podporovat. 🔁 Opakovat.
Je vám mezi 16 a 26 lety a chcete se stát součástí celosvětové sítě mladých lidí, kteří se zapojují do akce? Chcete zvýšit povědomí o nebezpečí předsudků, diskriminace, rasismu a antisemitismu?
Připojte se k Anne Frank Youth Network a staňte se členem globálního společenství!
Všechny aktivity, inspirované deníkem Anny Frankové a jejím životním příběhem, mají za cíl zvyšovat informovanost, zvyšovat aktivní občanství, podporovat dialog a demokratické hodnoty v dnešní době. Společně se svými vrstevníky pozitivně přispějete společnosti a své komunitě!
Do našeho plánovaného semináře pro učitele s workshopem se nám podařilo zařadit více do programu! Rozhodli jsme se zařadit perspektivu z pohledu mládeže. Můžete tedy sebou vzít i aktivního studenta, který má potenciál se zapojit ve vzdělávání. Pro studenta je seminář hrazen z grantu. Poprosíme vyplnit pro něj také přihlášku.
Minulý pátek nás v Jáchymce navštívila skupina výměnných studentů z USA na workshopu, který jsme pořádali ve spolupráci s @VertoEducation. Během společně stráveného času jsme diskutovali o represích a nařízeních, která postupně oklešťovala práva Židů v Protektorátu Čechy a Morava, a o tom, jak je ovlivňovala. V rámci jedné aktivity jsme diskutovali o tom, jak by mohl vypadat běžný den, a pak jsme viděli, jak se postupem času stále více omezoval osobní život a zakazovala účast ve společnosti.
Jedním z úkolů našeho Institutu je poukazovat na historické události a souvislosti fenoménu, pro který se vžil název holocaust. Jedna z nejtragičtějších událostí, která oficiálně spustila nacistické řádění a perzekuci židovského obyvatelstva Evropy, se stala přesně před 86 lety, v noci z 9. na 10. listopadu. Sami nacisté ji nazvali Křišťálovou nocí, podle rozbitých výloh židovských obchodů, domácností a synagog. Poválečná historie jí zná také pod pojmem Říšský pogrom.
Minulou sobotu se sešli členové afyn.cz a uspořádali vlastní zinový workshop.
Historie zinů (což jsou malé DIY časopisy) je charakteristická tím, že je využívaly zejména marginalizované skupiny k tomu, aby se levně a rychle umělecky vyjadřovaly k tématům, na kterých jim záleží. Poté, co jsme se seznámili s bohatou historií zinů, jsme se pustili do výroby vlastních. Na konci workshopu jsme si navzájem představili své malé výtvory a viděli jsme, jakými krásnými způsoby lze ziny využít: Od vytvoření vlastního malého komiksu až po informační brožuru, všechno je možné.
Při příležitosti německého vydání knihy F. R. Krause Plyn, plyn, pak oheň, jedné z úplně prvních reportáží o holocaustu, se uskuteční setkání s autorovým synem, a ředitelem ITI Tomášem Krausem. Akce se koná m.j. ve spolupráci s naším dlouholetým partnerem Brücke-Most-Stiftung.
Antisemitismus je jako virus, který neustále mutuje a čeká, kdy bude společnost oslabena, aby se projevil. (Rabbi Sacks, Evropský parlament 2016)